Piklerové trojúhelník – povinné vybavení

Piklerové trojúhelník byl navržen již před více než 100 lety pediatričkou Emmi Pikler, která se zaměřovala na zdravý a přirozený vývoj psychomotoriky dětí s důrazem na hrubou motoriku. Díky správně a bezpečně zvoleným pomůckám, k nimž neodmyslitelně patří její trojúhelník, mohou děti již od brzkého věku svobodně a svépomocí poznávat pohybové možnosti svého těla a získávat tak správné sebevědomí při objevování odvahy a vlastních schopností. Mezi nejdůležitější benefity Piklerové trojúhelníku patří také vývin neuvědomělé schopnosti mozku dítěte vnímat polohu svého těla v prostoru (propriocepce). Správný vývoj této schopnosti klade základy koordinace mozku a svalové činnosti. Piklerové trojúhelník také pomáhá dítěti bezpečně vyhodnocovat pohybové výzvy a rizika spojená s výškou nebo udržením rovnováhy v nových polohách. Spojením trojúhelníku s obloukem a oboustrannou deskou budete kreativně tvořit nové výzvy a tak společně s dětmi objevovat možnosti pro jejich svobodný a správný vývoj.

montessori, piklerové trojúhelník, učící věž

montessori, piklerové trojúhelník, učící věž

6 důvodů, proč je učící věž dobrý nápad

Přemýšlíte nad koupí učící věže? Zde naleznete několik důvodů proč je učící věž skvělým pomocníkem pro Vaše dítě a v neposlední řadě pro Vás:

1. Bezpečnost dětí je hlavní priritou každého rodiče. Učící věž je pevná a stabilní. Ve srovnání s obyčejnou židlí je ohraničena z každé strany tak, aby zabránila stoupnout vedle nebo ztratit rovnováhu.

2. Dítě se může plně a nerušeně soustředit na to, co právě dělá nebo sleduje. Bez obavy z výšky a pádu.

3. Společné aktivity jako příprava dětských dobrot, mytí zeleniny nebo ovoce, vaření nebo jiná dobrodružství kuchyňské linky nabudou nového rozměru, jelikož se budete moci plně a bez obav věnovat své ratolesti.

4. Učící věž je skvělým pomocníkem v koupelně. Mytí rukou nebo zoubků nebylo nikdy jednodušší.

5. Vidět jak je Vaše dítě na sebe hrdé, protože už dohlédne a dosáhne tam, kde vy, je k nezaplacení.

6. Odpočinete si. Vaše ruce a záda Vám budou vděčné. 

Montessori ve skratce

Dokážeme-li děti přirozeně vést k sebevědomí, svobodnému myšlení a kreativitě, budou z nich sebevědomí, kreatitivní lidé se svobodným myšlením. S touto myšlenkou žila a pracovala Maria Montessori, italská lékařka a učitelka, zakladatelka Montessori principu a metody výuky. Děti přirozeně a nenuceně vstřebávají informace ze svého okolí. Svým vlastním tempem a přístupem tyto znalosti zpracovávají a my jako rodiče je při tom provázíme. Dítě spontánně sahá po určité aktivitě na základě vnitřních pocitů a pohnutek, což nám díky správným pomůckám a hračkám dovoluje identifikovat směr zájmu, aniž bychom na to dítě navedli. Důraz je kladen na učení prostřednictvím smyslů, což je přirozený způsob učení od narození. A jak můžeme být dětem co nejvíce a správně nápomocní? Držte se hesla: “Pomoz mi, abych to dokázal sám.”

montessori, piklerové trojúhelník, učící věž